Frågor och svar
Varför Mont Ski
Vad innebär det att vara huvudbokare på sin resa?
Det går bra att kostnadsfritt byta huvudbokare efter utförd bokning, där den nuvarande huvudbokaren samt den blivande huvudbokaren bekräftar ändringen via sin respektive mejladress till info@montski.se.
Vad är det för skillnad på de olika skidpaketen?
Nybörjare, medel och avancerade skidor finns i olika modeller och märken så du kan välja vad som passar just dig. Nybörjare är mer mjuka och lätta att åka på medan medel är lite hårdare och det finns större utbud om man exempelvis vill ha twintip, all mountain eller olika modeller inom slalom. Avancerad är hårdare och erbjuder ett ännu större och lyxigare utbud av märken i nämnda kategorier ovan.
Vad ingår?
- Boende lägenhetshotell
- Buss tur och retur
- Bagage
- Liftkort 6 dagar
- Guider tillgängliga 24/7
- Välkomstfest (18+)
- Ombokningsskydd
- Semestergaranti
Skidhyra, halvpension, och matpaket finns som tillval. Det ingår ej slutstädning, lakan och handdukar.
Hur går betalningen till?
Andra betalningen är det resterande beloppet och ska vara oss tillhanda senast 60 dagar innan avresa. Efter utförd bokning går det att betala under “Min bokning”. Betalning sker med Swish eller kort.
Hur betalas boendets deposition?
- Boendet reserverar beloppet på kontot, vilket innebär att pengarna inte kommer att dras utan enbart ligga som “reserverat belopp”. Detta är inte att förväxla med en debitering.
- Pengarna reserveras av banken för att säkerställa att det finns tillräckligt med pengar på kontot för att fullfölja betalning om en sådan skulle behöva göras. Kontot depositionen reserveras på får således inte en insättning efteråt, utan reservationen på beloppet släpps enbart.
Avbokning?
- Sker avbeställning 60-15 dagar före avresan skall resenären erlägga 50% av resans pris
- Sker avbeställningen 14-0 dagar före avresan skall resenären betala hela resans pris.
Vid avbeställning för resenär som valt tillvalet avbeställningsskydd gäller även återbetalning av inbetalt belopp med avdrag för anmälningsavgiften samt den eventuella kostnadsökning som sker i inkvarteringen inom 60 dagar från avresa mot giltigt läkarintyg. Vid avbokning skall huvudbokare meddela detta via mejl till info@montski.se.
Kan man lägga till resenärer i efterhand?
Jag är under 18 år, kan jag resa med Mont Ski ändå?
Jag äger egen skidutrustning, kan jag ta med den?
Vid flygresa kan man välja att lägga till specialbagage mot en kostnad. Läs mer om detta under rubriken “Om jag vill flyga istället för att åka buss, går det?”
Jag vill hyra skidutrustning, hur gör jag det?
Om jag vill flyga istället för att åka buss, går det?
Vill ni boka en egen flygbiljett går även det bra. Mejla in information om att ni önskar flyga ner eller alternativt att ni bokat er egna flygbiljett och ett eventuellt prisavdrag görs på er bokning. För att ta del av prisavdraget måste ni ha meddelat om att ni inte ska åka med bussen senast 60 dagar innan avresa.”
Finns det annat att göra utanför skidåkningen?
Hur uppgraderar jag mitt liftkort?
Hur fungerar det med halvpension?
Val Thorens
Vi vår halvpension till Val Thorens ingår 6 frukostar och 6 middagar. I middagspaketet ingår 6 middagar. Måltiderna hämtas på John’s Scandinavian (restaurang) och kan avnjutas antingen ute i backen eller i lägenheten. I frukosten ingår bröd, smör, pålägg och juice. Middagen består av klassiska och vällagade rätter.
Pris halvpension Val Thorens: 1590 SEK
Pris middagspaketet Val Thorens: 1090 SEK
Val d’Isère
I vårt lunchpaket till Val-d’Isère ingår 6 luncher. Måltiderna avnjuts på La Folie Douce. Till lunch väljer ni på flera olika rätter från en meny med vatten eller läsk inkluderat.
Pris halvpension Val d’Isère: 1190 SEK
Har ni snögaranti?
Hur stor är deposition och turistskatten?
Hur mycket bagage får jag ha med mig?
Behöver jag pass?
Behöver jag en adapter?
Notera att franska eluttag har jordstiftet som en pinne som sticker ut ovanför de två hålen. Har din greningssladd för svenska uttag hemma plats för detta jordstift så går i så fall utmärkt att ta med denna på din resa.”
Vilken information får jag på plats?
Vid ankomst till destinationen får samtliga resenärer ut en länk där ni finner all information om veckan. Exempel på information som kommer stå med:
- Guidernas telefonnummer
- Veckoschema
- Rabatter med Montski-bandet
- Matpaketet och meny
- Skidhyra
- Incheckning & utcheckning
- Viktig information om destinationen
Hur går uthämtning av skidutrustning till?
Du mottar en QR kod som du visar upp i utvald skiset-butik där personalen skannar den och hjälper dig ta fram din utrustning. Du kan välja mellan olika modeller och går fint att gå tillbaka och byta i efterhand om du inte är nöjd med ditt val.