Skip to main content

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får av våra resenärer. Hittar du inte svaret på din fråga?

Klicka här för att kontakta oss!

Varför Mont Ski

Med Mont Ski får du en helhetsupplevelse för din skidresa där allt ingår i ett paketpris.

Vad innebär det att vara beställare på sin resa?

Beställaren/huvudresenären är den person i bokningen som får mejl med buss/flygbiljetter och väsentlig information. Det är endast beställaren som kan utföra ändringar och eventuell avbeställning av resan. Beställaren behöver inte vara en resenär utan kan vara en målsman. Om du är beställare och under 18 år krävs ett målsmansintyg direkt efter utförd bokning. Det går bra att kostnadsfritt byta beställare efter utförd bokning. Om man önskar att byta beställare skall den befintliga beställaren samt den nya beställaren bekräfta ändringen via mejl.

Vad ingår?

  • Boende lägenhetshotell
  • Buss tur och retur
  • Bagage
  • Skidbagage
  • Liftkort för hela vistelsen
  • Guider tillgängliga 24/7
  • Välkomstfest
  • Ombokningsskydd
  • Pandemi Skydd

Hur går betalningen till?

Du kan betala din resa via Bankgiro eller Klarna. 

​Betalningen sker i två omgångar.

  1. Första betalningen avser anmälningsavgiften (1600 SEK) och eventuellt avbeställningsskyddet (299 SEK), den ska vara oss tillhanda senast sju dagar efter utförd bokning. Anmälningsavgiften är en del av den totala kostnaden.
  2. Andra betalningen är det resterande beloppet och ska vara oss tillhanda senast 45 dagar innan avresa.

 

Bankgiro: 495-4012

 

Ange alltid ert bokningsnummer eller OCR-nummer vid betalning.

Vid betalning via Klarna. Logga in på Mina bokningar och följ instruktionerna.

Avbokning?

Vid avbokning tidigare än 60 dagar innan avresa sker återbetalning av inbetalt belopp med avdrag för anmälningsavgiften och kostnaden för avbeställningsskyddet. Vid avbeställning därefter krävs avbeställningsskydd och läkarintyg för återbetalning. Vid avbokning skall beställaren meddela detta via mejl till info@montski.se

Kan man lägga till resenärer i efterhand?

Ja, det går bra om det finns platser kvar på den aktuella resan. För att lägga till en resenär skall beställaren mejla info@montski.se

Jag är under 18 år, kan jag resa med Montski ändå?

Ja, det kan du göra. Åldersgränsen är 16 år. Är du under 18 år vill vi att du tillsammans med målsman fyller i ett U18-Intyg och skickar in det till oss. Lättast är att scanna in intyget och sedan mejla det till oss på info@montski.se Läs mer och ladda ner Under 18 intyget här.

Jag äger egen skidutrustning, kan jag ta med den?

Ja det kan du göra. Både vid bokning av buss och flyg kan du välja att checka in specialbagage.

Jag vill hyra skidutrustning, hur gör jag det?

Vid bokning fyller du i att du vill hyra hela eller delar av skidutrustningen. Du fyller sen i din längd och vikt i bokningen, och när du kommer fram till destinationer är det bara att hämta ut din färdiga utrustning.

Om jag vill flyga istället för att åka buss, går det?

Ja det går bra. Vid bokning väljer du ditt önskade transportmål och bokar som vanligt efter det.

Finns det annat att göra utanför skidåkningen?

Att åka skidor varje dag är inget som passar alla. På båda destinationerna finns gott om annat att göra och uppleva. Båda städerna är väldigt fint att strosa runt i, bra shoppingmöjligheter och god mat erbjuds. Icekarting som gokart fast på is är väldigt populärt samt sporthallar med bowling och simhall finns att nyttja under sin vistelse.

Hur uppgraderar jag mitt liftkort?

Uppgradering av liftkort kan göras direkt vid bokningstillfället,på mail till info@montski.se eller på plats vid ankomst. Om du har ett bokningsnummer ha det gärna till hands.
icon-user icon-globe icon-minusArtboard 1 icon-shaka-sign icon-couple icon-world icon-mail icon-facebook icon-instagram icon-youtube icon-wave icon-waves icon-facebook icon-instagram icon-youtube icon-chevron-right icon-chevron-right icon-surf-board icon-open-book icon-world icon-cross